Γράφει ο Γενικός Διευθυντής της OSYS Γ. Ίσσαρης
Υπολογίζεται ότι το 75% των κενών θέσεων εργασίας καλύπτονται πριν βγουν σε αγγελία. Ο βασικός λόγος είναι ότι η όλη διαδικασία προσέλκυσης, στρατολόγησης κι επιλογής προσωπικού κοστίζει αρκετά σε χρήμα και χρόνο και οι εργοδότες προτιμούν να αποφύγουν αυτά τα έξοδα όσο είναι δυνατόν. Αισθάνονται πραγματικά τυχεροί αν κάποιος δικός τους άνθρωπος τους προτείνει έναν γνωστό κατάλληλο για τη δουλεια ή το σωστό βιογραφικό φτάσει τη σωστή ώρα.
Υπολογίζεται ότι το 75% των κενών θέσεων εργασίας καλύπτονται πριν βγουν σε αγγελία. Ο βασικός λόγος είναι ότι η όλη διαδικασία προσέλκυσης, στρατολόγησης κι επιλογής προσωπικού κοστίζει αρκετά σε χρήμα και χρόνο και οι εργοδότες προτιμούν να αποφύγουν αυτά τα έξοδα όσο είναι δυνατόν. Αισθάνονται πραγματικά τυχεροί αν κάποιος δικός τους άνθρωπος τους προτείνει έναν γνωστό κατάλληλο για τη δουλεια ή το σωστό βιογραφικό φτάσει τη σωστή ώρα.
Ένας τρόπος είναι η δικτύωση, όμως ο πιο γρήγορος και αποτελεσματικός είναι τα «τυφλά» τηλεφωνήματα. Να ξέρετε ότι οι εργοδότες λατρεύουν τους υποψήφιους που είναι επιθετικοί και τολμηροί. Μπορεί αυτός ο τρόπος αρχικά να σας τρομάζει, αλλά δεν είναι τόσο κακός όσο μπορεί να σκέφτεστε. Πολλοί άνθρωποι τον αποφεύγουν για 2 κυρίως λόγους:
Αισθάνονται σας εισβολείς. Νομίζουν ότι ο εργοδότης δεν θέλει να ενοχλείται. Αυτό όμως δεν είναι αλήθεια. Οι εργοδότες θέλουν να «ενοχλούνται» από κάποιον που μπορεί να τους λύσει τα προβλήματα ή να τους καλύψει μια ανάγκη για την επιχείρησή τους. Έτσι γλιτώνουν χρόνο να ψάχνουν οι ίδιοι. Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να μάθεις αν έχουν κάποια ανάγκη; Πάρε τηλέφωνο!
Φοβούνται την απόρριψη. Κανείς δεν θέλει να απορριφθεί, αλλά δεν υπάρχει συνταγή που να εγγυάται 100% ότι δεν θα απορριφθείς. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι κατάλληλη προετοιμασία.
Προτείνουμε τις ακόλουθες τεχνικές και πιστεύουμε ότι αν κάποιος τις υιοθετήσει σωστά, πολύ σύντομα θα εντοπίσει θέσεις εργασίας που ελάχιστοι γνωρίζουν. Έτσι θα έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας.
Αισθάνονται σας εισβολείς. Νομίζουν ότι ο εργοδότης δεν θέλει να ενοχλείται. Αυτό όμως δεν είναι αλήθεια. Οι εργοδότες θέλουν να «ενοχλούνται» από κάποιον που μπορεί να τους λύσει τα προβλήματα ή να τους καλύψει μια ανάγκη για την επιχείρησή τους. Έτσι γλιτώνουν χρόνο να ψάχνουν οι ίδιοι. Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να μάθεις αν έχουν κάποια ανάγκη; Πάρε τηλέφωνο!
Φοβούνται την απόρριψη. Κανείς δεν θέλει να απορριφθεί, αλλά δεν υπάρχει συνταγή που να εγγυάται 100% ότι δεν θα απορριφθείς. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι κατάλληλη προετοιμασία.
Προτείνουμε τις ακόλουθες τεχνικές και πιστεύουμε ότι αν κάποιος τις υιοθετήσει σωστά, πολύ σύντομα θα εντοπίσει θέσεις εργασίας που ελάχιστοι γνωρίζουν. Έτσι θα έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας.
Εντοπίστε τις επιχειρήσεις που σας ενδιαφέρουν
Μελετήστε τις θέσεις εργασίας που είναι ήδη σε αγγελία και σας ενδιαφέρουν και σκεφτείτε κάποιες άλλες επιχειρήσεις που μπορεί να προσφέρουν παρόμοια δουλεια.
Μπορείτε να συγκεντρωθείτε σε επιχειρήσεις κάποιου συγκεκριμένου κλάδου. Ακόμη καλύτερα, μπορεί να εντοπίσετε τάσεις στην αγορά εργασίας ώστε να συγκεντρωθείτε σε περιοχές ανάπτυξης ή σε επιχειρήσεις που επεκτείνονται ή αλλάζουν. Όλες οι αλλαγές μπορεί να δημιουργήσουν ευκαιρίες!
Μπορείτε να συγκεντρωθείτε σε επιχειρήσεις κάποιου συγκεκριμένου κλάδου. Ακόμη καλύτερα, μπορεί να εντοπίσετε τάσεις στην αγορά εργασίας ώστε να συγκεντρωθείτε σε περιοχές ανάπτυξης ή σε επιχειρήσεις που επεκτείνονται ή αλλάζουν. Όλες οι αλλαγές μπορεί να δημιουργήσουν ευκαιρίες!
Κάντε μια μικρή λίστα
Αν έχετε ήδη μια μεγάλη λίστα από κλάδους ή επιχειρήσεις που θεωρείτε πιθανούς εργοδότες σας, επιλέξτε ποιες από τις επιχειρήσεις ταιριάζουν καλύτερα στα ενδιαφέροντα, τις ικανότητες και τις αξίες σας και κάντε μια μικρή λίστα με επιχειρήσεις-στόχους. Συγκεντρωθείτε σε λίγες επιχειρήσεις και προετοιμαστείτε για αυτές καλύτερα. Λάβετε υπόψιν σας και παράγοντες όπως η τοποθεσία, ο χρόνος μετακίνησης, οι ώρες εργασίας και η κουλτούρα.
Πρόσθετη έρευνα
Αφού προσδιορίσετε τις επιχειρήσεις-στόχους, το επόμενο βήμα είναι να ερευνήσετε σε βάθος. Για παράδειγμα:
• Τι ακριβώς κάνει η επιχείρηση & πως είναι οργανωμένη;
• Πόσο μεγάλη είναι;
• Ασχολείται με μεγάλους πελάτες ή στοχεύει σε νέους πελάτες;
Πρόσθετη έρευνα
Αφού προσδιορίσετε τις επιχειρήσεις-στόχους, το επόμενο βήμα είναι να ερευνήσετε σε βάθος. Για παράδειγμα:
• Τι ακριβώς κάνει η επιχείρηση & πως είναι οργανωμένη;
• Πόσο μεγάλη είναι;
• Ασχολείται με μεγάλους πελάτες ή στοχεύει σε νέους πελάτες;
Επόμενες ενέργειες
1. Εφαρμόστε τη δικτύωση. Προσπαθήστε να βρείτε ή να δημιουργήσετε έναν σύνδεσμο με την επιχείρηση που σας ενδιαφέρει. Επικοινωνήστε με τους γνωστούς σας πρώτα και επιδιώξτε μια συνάντηση μαζί τους ώστε να σας δώσουν πληροφορίες και συμβουλές. Προσοχή: όχι να σας προσφέρουν τη δουλειά, αλλά να σας πουν αν αξίζει να επιμείνετε με την επιχείρηση και να σας φέρουν σε επαφή με κάποιον αρμόδιο.
Κανονίστε ένα ραντεβού αλλά μην περιμένετε ή μην ζητήσετε τίποτε άλλο εκτός από συμβουλές. Το μυστικό για να βρεις «κρυφές» δουλειές είναι να συμπεριφέρεσαι πολύ προσεκτικά. Κανείς δεν πρέπει να θεωρήσει ότι περιμένεις ΑΥΤΟΣ να σου βρει δουλεια.
Κανονίστε ένα ραντεβού αλλά μην περιμένετε ή μην ζητήσετε τίποτε άλλο εκτός από συμβουλές. Το μυστικό για να βρεις «κρυφές» δουλειές είναι να συμπεριφέρεσαι πολύ προσεκτικά. Κανείς δεν πρέπει να θεωρήσει ότι περιμένεις ΑΥΤΟΣ να σου βρει δουλεια.
2. Εφαρμόστε τα «τυφλά» τηλεφωνήματα. Να θυμάστε ότι όλες οι θέσεις εργασίας δεν μπαίνουν σε αγγελία, αλλά όλες από κάπου ξεκινούν: συνήθως από τις σκέψεις κάποιου μάνατζερ που έχει ένα πρόβλημα που θέλει λύση. Αυτή η λύση μπορεί να είστε εσείς!
Καλή επιτυχία!
θέσεις εργασίας στην avon - ξεκίνα άμεσα να δουλεύεις ως αντιπρόσωπος avon προωθώντας τα καλλυντικά της εταιρείας σε ιδιώτες και επιχειρήσεις
Καλή επιτυχία!
θέσεις εργασίας στην avon - ξεκίνα άμεσα να δουλεύεις ως αντιπρόσωπος avon προωθώντας τα καλλυντικά της εταιρείας σε ιδιώτες και επιχειρήσεις